5. trinn på skolekonsert i Oslo Konserthus!

Redde Planeten

Kan musikk være en løsning på klimakrisen? Kan musikk være med å påvirke slik at vi får en grønnere hverdag? Mennesker har til enhver tid benyttet ulike kunstneriske uttrykk for å forstå verden rundt oss og for å takle store utfordringer og kriser. Musikk er et universelt språk, og opplevelsen går på tvers av hudfarge, kjønn, alder og religiøse overbevisninger. Dermed kan musikk være med på å bygge broer som kan bringe oss mennesker sammen.Dette fikk oss på 5. trinn til å tenke og reflektere litt ekstra over temaet vi så.

Det var en spennende konsert hvor musikk av komponister som Vivaldi, Haydn, Beethoven, Copland og Respighi ble kombinert med overveldende videokunst og visuelle elementer, som satt fokus på klimaforandringer og hvordan vi møter disse.Heldige var vi som fikk sett denne forestillingen gjennom den kulturelle skolesekken i Oslo.

Redde Planeten