ByggCamp på Rommen skole

Kursholderne, Andreas og Gabriel fra firmaet Georg Andresen & sønn, var mektig imponert over de 16 elevene på 9. trinn som deltok. Adferd, tempo og energi var de positive tilbakemeldingen vi fikk om elevene. Ulike fasonger av småhus ble utviklet, alt etter hva som ble lagt i begrepet. Det var flott å se samholdet og fordelingen av arbeidsoppgaver mellom elevene. Alle var med, ingen ble tilsidesatt. Felles mål var ferdigstilling, men veien dit var ulik. Endelig noe praktisk å ta tak i. Det har elevene savnet. La oss håpe at dette har vært et lite drypp i å få hevet rekrutteringen til studieretningen Bygg & anlegg, samt å vise at håndverk er viktig og nødvendig for alle. Studiespesialisering passer som kjent ikke for alle.

ByggCamp er et stort rekrutterings- og profileringsprogram stryt av opplæringskontorene som samarbeider tett med de yrkesfaglige videregående skolene. ByggCamp skal markedsføre bygg, anlegg, elektro, transport og logistikk på en positiv måte og øke interessen og innsøkingen til fagene. Målgruppen er hovedsakelig ungdomsskoleelever, men er også beregnet på å nå elever på VG1 og VG2.

En hjertelig takk til firmaet Georg Andresen & sønn for all forberedelse, gjennomføring og kunnskap.