Leseutviking

"Å lese er for hjernen hva mosjon er for kroppen" – Joseph Addison

Leseprogresjonsplan:

Leseprogresjonsplanen skal gi kvalitet i leseopplæringen og ivareta elevenes leseprogresjon. Den skal bidra til at lærere i alle fag og på alle trinn arbeider enhetlig og systematisk med leseopplæringen.

Planen skal bidra til at leseforståelsen utvikles gjennom leseundervisningen og at elevene utvikler selvstendig bruk av hensiktsmessige lesestrategier og lesemåter.

Planen består av følgende delområder: Systematisk arbeid med ord og begreper, læringsstrategier, lesestrategier, leseinteresse, målretting og lesemåter. Delområdene implementeres og tas i bruk når områdene er utarbeidet.

Leseprogresjonsplan

Rommen skole

• Jobber systematisk for å styrke elevenes lesekompetanse og øke elevenes mengdelesing
  • Jobber systematisk for å styrke elevenes regneferdigheter, forståelse og bruk av fagbegreper i matematikk