Strategisk plan 2024

Rommen skole har ambisjoner om at våre elever skal kunne være kreative og skapende, være nysgjerrige og forske, tenke kritisk, lære og forstå. Dette gjør vi gjennom aktivt arbeid med tiltak som fremmer læring og trivsel for den enkelte elev. God vurdering som stimulerer til læring og aktiv elevinvolvering, skal bidra til mestring og motivasjon hos elevene. Skolens elever skal tilegne seg grunnleggende ferdigheter. Skolen har fokus på lesing, skriving og regning gjennom hele skoleløpet.

Rommen skole og AKS skal være et trygt sted å være for elevene våre og gjennom det gi grunnlag for god læring. Det legges vekt gode prosesser og systematisk arbeid med elevenes faglige utvikling og læringsmiljøet på skolen på alle nivåer. I skolens profesjonsfellesskap skal det arbeides med pedagogisk utvikling og et godt læringsmiljø.

Elever, foresatte og ansatte skal oppleve gode prosesser for medvirkning i egen arbeidshverdag. Dette skjer gjennom elevrådene, i skolens egne samarbeidsorganer og sammen med de foresatte blant annet gjennom FAU. Elever og foresatte skal oppleve skolen enhetlig faglig og sosialt. Strategisk plan for 2024 har i hovedsak fokus på temaene ovenfor, og er i hovedsak videreføring av Strategisk plan 2023. Rommen skole mener at disse tiltakene vil gjøre elevene våre godt faglig rustet og robuste nok til å møte de neste utfordringene på sin vei ut i voksenlivet.