Mottaksklassen i Skulpturparken

Vi gikk, og underveis så vi mye, og lærte mange nye norske ord. Vi hilste på trær som bjørk, gran og furu. Kongler var det mange av og ekorn hadde spist på flere av dem. Vi kjente også på noen flotte runde steiner, og så at steiner er veldig forskjellig. I skulpturparken var det kjempegøy. Man trenger ikke godt norsk for å ha det moro. Man trenger heller ikke perfekt norsk for å få perlevenner. Det så vi klart da stativer og lekeområdet ble inntatt av glade barn som prøvde det meste.

Vi så på trekanten og tre av oss lagde egen trekant. Vi lagde også firkant, sirkel og rektangel på gresset. Noen av oss gjorde også forsøk på å etterligne skulpturene som sto der. På hjemveien hilste vi på flere fotballspillende barnehagebarn og tok med oss ting fra naturen inn i klasserommet. Der tegnet og skrev vi ned ord som vi hadde lært ute i den flotte naturen som vi har rundt skolen vår. Vi var alle enig om at dette ikke var siste tur for oss i mottaksklassen.

Samhold, språk ingen problem
Learning by doing